Sursa foto: Pixabay.com
Te gândești să începi o carieră ca agent imobiliar?
Înainte de a fi profesionist în acest domeniu este important să fii vânzător în adevăratul sens al cuvântului.
În lista abilităților pe care un agent imobiliar ar trebui ca să aibă obligatoriu se pot menționa:
- abilitatea de a sesiza rapid oportunitățile
- gândirea creativă;
- abilitatea de a identifica proprietatea potrivită pentru clientul potrivit;
- abilități de comunicare persuasivă;
- o relație bună cu antreprenorul imobiliar și colegii săi;
- abilități de negociere;
- abilitatea de a colecta informații utile;
- abilitatea de a face față cu succes unor situații noi.
Există o mulțime de agenți imobiliari care lucrează pe piața imobiliară modernă. Dar nu toată lumea are succes în acest sector al tranzacțiilor imobiliare. Ce calități ajută un agent imobiliar să fie productiv, să câștige bani buni, să încheie oferte și să primească noi comenzi?
Valorile personale și profesionale ale unui broker imobiliar care ar trebui să aibă următoarele caracteristici: perseverență, dedicare, organizare, brand personal puternic, control emoțional, etică profesională și ambiție.
Aceste abilități îi vor asigura agentului imobiliar ca să iasă victorios în relația cu clienții, colegii și vor releva cine este el cu adevărat și îi vor justifica succesele sau eșecurile, în funcție de existența sau inexistența unor dintre ele.
Ce cunoștințe ar trebui să aibă un agent imobiliar bun?
Cunoștințe imobiliare:
- cultura generală în domeniu;
- trenduri pe piața imobiliară;
- concurență;
- definiții ale ofertei și cererii;
- definiții ale tipurilor de valută;
- finanțe;
- operațiuni imobiliare;
- drept imobiliar;
- noțiuni de arhitectură.
Cunoașterea tehnică a produsului imobiliar tranzacționat:
- aspecte fizice ale proprietății imobiliare respective;
- amplasarea proprietății;
- vârsta construcțiilor;
- materiale de construcție, finisaje etc.
Cunoștințe aprofundate de vânzări:
- marketing;
- finanțe;
- administrarea resurselor umane.
Alte tipuri de experiențe necesare:
- experiență în afaceri;
- experiență în vânzări;
- experiență în materie de construcții civile și industriale.
10 calități principale care ajută un agent imobiliar ca să facă performanță în profesie:
- Autoorganizarea
- Motivația puternică
- Responsabilitatea
- Onestitatea
- Sociabilitatea
- Decizia
- Rezistența la stres
- Disponibilitatea de a lucra la imagine personală (brandul personal)
- Orientarea către client
- DragosteA pentru profesie
-
Autoorganizarea
Un broker imobiliar trebuie ca să înțeleagă clar obiectivele și să își stabilească în mod clar prioritățile. Un agent imobiliar bun știe să se organizeze corect, știe când și ce să facă sau să nu facă, ce să ignore și la ce să acorde o atenție specială în procesul de tranzacționare al imobilelor. Un specialist cu această calitate poate să devină din ce în ce mai experimentat pe zi ce trece în această provocatoare profesie.
-
Motivația puternică
Pentru a fi un agent imobiliar de succes trebuie întâi de toate să vrei să fii unul! Dacă te concentrezi doar pe câștiguri sau te străduiești în primul rând să depășești concurenții și nu pe faptul că va trebui pentru cele de mai sus ca să devii un adevărat profesionist în imobiliare, atunci nu prea ai șanse să faci performanță în activitate, cel mult să dai câteva tunuri, iar apoi să înregistrezi eșec după eșec
-
Responsabilitatea
Un agent imobiliar trebuie să responsabil față de clienți, față de alți agenți imobiliari și alți colaboratori (dacă există), dar în primul rând față de el însuși.
Afacerea imobiliară se bazează și pe capacitatea agentului de a construi relații cu oamenii din jur.
Dacă un agent imobiliar va dovedi practic faptul că este responsabil pentru tranzacțiile și obligațiile care-i revin, atunci clienții, colegii și partenerii vor dori cel mai probabil să lucreze din nou cu acesta, să-l recomande și altora.
-
Onestitatea
Este o calitate de prim ordin, deoarece doar așa un agent imobiliar poate ca să își câștige o bună reputație, ceea ce este extrem de important în acest domeniu de activitate.
-
Sociabilitatea
În esență această calitate aceasta se traduce prin aceea că agentul imobiliar va trebui ca să găsească un limbaj comun cu oameni diferiți. Sociabilitatea se bazează pe stăpânirea abilităților de comunicare, lucrul cu obiecțiile (vestitele scripturi de vânzare!) și elementele de bază ale psihologiei umane din perspectiva comunicării verbale și non verbale.
-
Capacitatea de a lua decizii radicale
Un agent imobiliar trebuie să fie suficient de curajos pentru ca să poată refuza anumiți clienți problemă sau să le ofere opțiuni mai adecvate altora decât și-ar dori poate aceștia. Dacă un agent imobiliar își permite să fie convins ca să lucreze cu un comision redus sau chiar fără comision, dacă nu le poate spune clienților că așteptările lor sunt nerezonabil de mari, atunci astfel de tactici nu îi vor aduce decât probleme pe viitor.
-
Rezistența la stres
Datorită naturii muncii, un agent imobiliar se poate confrunta de multe ori și cu atitudini negative din partea anumitor clienți, cu tentative de înșelăciune directă sau indirectă, cu tot felul de situații incomode cărora trebuie să le facă față cu brio.
-
Disponibilitatea de a lucra la imagine personală (brandul personal)
Aceia care sunt angajați în vânzări știu că doar crearea propriului brand, transformarea numelui lor într-un brand recunoscut de clienți reprezintă cheia succesului.
Imaginea unui broker imobiliar constă din multe detalii: pornind de la modul de a vorbi, stilul de îmbrăcăminte și atitudinea generală față de oameni.
Atât agentul imobiliar ce oferă consultanță de la distanță, cât și lucrătorul din birou sunt considerați nu doar ca reprezentanți ai unei anumite agenții (deși reputația unei organizații poate juca în mâinile unui agent imobiliar), ci și ca specialiști independenți.
Un agent imobiliar trebuie să arate întotdeauna perfect, să fie instruit și să poată vorbi într-un mod care să te facă să îți dorești să-l asculți. Sarcina principală a acestuia este de a-și crea o imagine de specialist la care ar dori clienții ca să apeleze din nou. Adică să fie responsabil, binevoitor, încrezător, de succes.
-
Orientarea către client
Un profesionist adevărat știe că banii nu ar trebui să fie un scop în sine. Dacă îi oferi clientului ceea ce are nevoie, acesta își realizează visul său de natură imobiliară, indiferent că este vorba de o locuință sau chiar niște spații industriale pe care le căuta de multă vreme, atunci el va avea cele mai calde amintiri despre tine. Și cu cât clienții sunt mai recunoscători, cu atât este mai mare probabilitatea unei recomandări bune pe internet și cu atât este mai stabilă reputația lui de specialist excelent în materie de tranzacții imobiliare.
- Dragostea pentru profesie
Un agent imobiliar nu poate obține rezultate ridicate decât dacă îi place munca pe care o face.
Toate aceste calități enumerate mai sus sunt importante în felul lor, toate sunt semnificative pentru o carieră de succes ca agent imobiliar. A fi un agent imobiliar de succes înseamnă a crește profesional în mod constant, a învăța lucruri noi și a fi util clienților.