În ceea ce priveşte subiectul legat de optimizare SEO, obţinerea unei poziţionări cât mai bune în motoarele de căutare este miza principală pentru afacerile din mediul online. Concret, prezenta pe prima pagină garantează vizibilitatea unui brand şi obţinerea unui trafic cât mai bun. Aceasta performanța poate fi atinsă prin optimizare on page cât mai bună, dublată de o strategie off page SEO inteligenta.
SEO off page – ce înseamnă?
Optimizarea SEO off page implica acţiunile ce pot fi luate în afară site-ului, cu ajutorul administratorului sau independent de intervenţia acestuia, a dezvoltatorului sau a proprietarului unui site. Concret, SEO off page face referire la link building, reprezentând modul în care pot fi construite şi obţinute în mod strategic şi inteligent referinţe de calitate, de la pagini şi domenii cu relevanță pentru o pagină sau un site.
Nu se poate realiza un SEO performant sau un link building eficient fără o coordonare strânsă între on page şi off page SEO. Numai în tandem, optimizarea SEO on page şi off page contribuie la obţinerea unui ranking bun, oferind publicului ţintă o experienţă bună de navigare.
Intervenţii necesare pentru realizarea SEO off page
Pentru a realiza o strategie bună SEO off page, una din cele mai dificile părţi ale procesului de optimizare SEO, este necesar că experţii în acest domeniu să ia următoarele măsuri şi intervenţii:
- să conceapă conţinut de bună calitate, care să merite citit, vizualizat şi recomandat pe alte site-uri şi pagini;
- să redacteze articole de blog, studii, infografice, materiale video sau foto şi să posteze pe reţele sociale;
- să convingă deţinători de publicaţii online sau de bloguri să publice materiale şi conţinut în care să se vorbească despre afacerea promovată;
- să menţioneze brandul, produsul sau serviciul de cât mai multe ori, în locuri diferite şi de calitate;
- să respecte bunele practici, recomandate de publicaţii sau motoare de căutare
- să folosească instrumentele gratuite şi contra cost puse la dispoziţie de site-uri, publicaţii şi motoare de căutare.
De ce este necesară optimizarea SEO off page?
Optimizarea SEO off page este foarte importantă pentru a capta şi a reţine atenţia publicului şi pentru a îmbunătăţi locul şi frecvenţa apariţiei în căutările clienţilor. Aşadar, optimizarea SEO off page este indispensabilă pentru obţinerea rezultatelor de conversie dorite, cu condiţia să fie asociată cu optimizarea on site. Chiar dacă gigantul Google a anunţat că ponderea linkurilor va fi tot mai mică în procesul de ranking, studiile efectuate de agenţiile de marketing digital au demonstrat că nu este cazul că specialiştii să neglijeze acest aspect. Nu numărul lor face diferenţa, ci calitatea şi relevanța acestora, iar utilizatorii au nevoie de o experienţă de navigare în pagina cât mai bună.