AcasăAfaceriCum alegi o vitrină frigorifică verticală pentru un spațiu comercial?

Cum alegi o vitrină frigorifică verticală pentru un spațiu comercial?

Publicat pe

Articole

Ghid de amenajare a baii pentru un confort maxim

Cu totii ne dorim o baie spectaculoasa, in care sa petrecem clipe relaxante zi de zi. Chiar daca dimensiunile baii nu ne ajuta intotdeauna, putem amenaja aceasta incapere cu bun gust, folosind obiectele de care avem nevoie, fara implicarea unui buget exagerat.Afla cum poti...

Mai multe elemente trebuie luate în considerare la alegerea unei vitrine frigorifice verticale:

– tipul produselor alimentare depozitate în interiorul ei;

– dispunerea în cadrul zonei de vânzare;

– capacitatea de răcire necesară.

Este absolut necesar să se analizeze aceste puncte menționate, dar și altele suplimentare, înainte de a investi într-o vitrină frigorifică comercială pentru vânzările directe, cu autoservire sau cu servire făcută de personalul autorizat.

Prezentarea și conservarea produselor alimentare perisabile

Vitrinele frigorifice comerciale au două funcții de bază: afișarea și păstrarea la temperaturi optime a produselor alimentare oferite clienților.

Aceste vitrine profesionale au prin modul în care sunt proiectate calitatea de a permite să se afișeze atractiv produsele în punctele de vânzare unde sunt amplasate, respectând în același timp lanțul de frig și normele igienico-sanitare legale.

În magazine se pot găsi tot felul de astfel de modele de echipamente frigorifice verticale sau orizontale, de la vitrine tradiționale la vitrine cu autoservire.

În interior sunt montate, în funcție de necesități, rafturi pentru depozitarea produselor, becuri cu led pentru o cât mai bună expunere a mărfurilor perisabile oferite spre vânzare.

În funcție de tipul de produse alimentare depozitate, există vitrine frigorifice care funcționează :

  • la temperatură pozitivă, dar apropiată de zero (pentru fructe și legume, carne, produse lactate etc.);
  • la temperatură negativă (pentru produsele congelate).

Vitrine cu răcire statică sau ventilată?

  • frigul static (frigul umed): punctul său forte este acela că nu usucă alimentele, în detrimentul uniformității temperaturii existente în vitrina respectivă;
  • frigul ventilat (frigul uscat): oferă o distribuție mai bună a frigului, dar tinde și să usuce produsele depozitate în interiorul vitrinei; lipsa de umiditate are marele avantaj de a nu face ca geamurile să se aburească, să apară condens pe vitrină; de asemenea, acest tip de frig limitează și proliferarea bacteriilor.

Trebuie amintit totuși că sistemele de refrigerare ventilate au evoluat mult în ultimii ani și acum usucă mai puțin produsele alimentare. Optimizarea fluxului de aer rece permite, de asemenea, economii importante de energie. Acesta este un punct important care trebuie discutat cu distribuitorul unor astfel de echipamente frigorifice comerciale.

Instalație frigorifică centralizată sau descentralizată?

Pentru producția de frig, poți alege ca antreprenor între:

  • un sistem descentralizat de producție de frig, adică un sistem direct integrat în vitrina frigorifică;
  • o instalație frigorifică centralizată, adică o unitate frigorifică situată în exteriorul sau în interiorul clădirii care deservește mai multe echipamente frigorifice comerciale.

Cele mai răspândite sunt vitrinele verticale din prima categorie. Totuși, dacă într-o anumită zonă de vânzare există mai multe vitrine frigorifice, este recomandabil să se opteze, dacă condițiile permit, pentru o producție de frig centralizată.

Vitrina rece deschisă sau închisă?

Când vrei  să îți utilezi unitatea cu vitrine frigorifice, ai de ales între modele de vitrine deschise (fără uși) și vitrine verticale închise (cu uși).

În supermarketuri, există de regulă ambele tipuri de vitrine. Cele deschise se folosesc pentru mărfurile ce au nevoie de temperaturi scăzute, dar pozitive pentru conservare pe termen scurt.

Este mai ușor pentru clienți să ia pur și simplu din raft produsul dorit. Însă problema cu vitrinele deschise este aceea că sunt foarte mari consumatoare de energie și de aceea trebuie să se compenseze cheltuielile acestea cu alegerea inteligentă a unor echipamente comerciale moderne și mai puțin energofage pentru restul spațiului de vânzare cu amănuntul.

Iluminatul în vitrinele frigorifice verticale: este esențial pentru un magazin?

Iluminarea vitrinelor conduce la creșterea consumului de electricitate. Cu toate acestea, permite produselor să fie mai bine evidențiate, datorită vizibilității mai bune a culorilor specifice mărfurilor. Dacă vrei ca vitrinele frigorifice să fie bine luminate, ia în considerare alegerea iluminării adecvate de tip LED în locul tuburilor de neon (care consumă mai mult și încălzesc mai mult interiorul echipamentului comercial).

Ce agent frigorific ar trebui să utilizezi pentru vitrina ta frigorifică verticală?

Agentul frigorific este elementul care va face posibilă producerea frigului într-o vitrină frigorifică profesională.

Cum se alege agentul frigorific potrivit?

Mulți parametri trebuie luați în considerare la alegerea agentului frigorific cel mai bun pentru o vitrina frigorifică:

  • capacitatea de răcire;
  • impactul agentului de răcire asupra mediului;
  • siguranța în funcționare;
  • prețul.


Dacă este prea dificil să alegi modelele de vitrine frigorifice pentru magazinul tău, apelează la specialiștii de la TC Romania Crown Cool! Aceștia îți pot da cele mai bune sfaturi și te pot îndruma pe care să le alegi din catalogul lor de prezentare!

Pentru detalii intră pe tcromania.com.

Ultimele articole

Plimbări cu balonul cu aer cald, izvoare termale și palate luxoase din Istanbul: cum să petreceți o vacanță în Turcia fără mare și plajă

O vacanță în Turcia deschide orizonturi largi pentru iubitorii de istorie, cultură și frumusețe...

Idei inovatoare pentru restaurante: cum sa te diferențiezi cu supe și ciorbe

Într-o industrie competitivă precum cea a restaurantelor, găsirea unei nișe unice poate face diferența...

What is InfoCons Association?

Today, the consumer represents an essential pillar of the economy and the market, but...

Delicii dulci: Top 10 prăjituri pe care trebuie să le încerci

Prăjiturile au fost dintotdeauna deserturile perfecte pentru a sărbători momente speciale sau pentru a...

Articole asemanatoare

Plimbări cu balonul cu aer cald, izvoare termale și palate luxoase din Istanbul: cum să petreceți o vacanță în Turcia fără mare și plajă

O vacanță în Turcia deschide orizonturi largi pentru iubitorii de istorie, cultură și frumusețe...

Idei inovatoare pentru restaurante: cum sa te diferențiezi cu supe și ciorbe

Într-o industrie competitivă precum cea a restaurantelor, găsirea unei nișe unice poate face diferența...

What is InfoCons Association?

Today, the consumer represents an essential pillar of the economy and the market, but...