AcasăNationalDocumentele pentru inregistrarea actelor de nastere si de deces se pot transmite...

Documentele pentru inregistrarea actelor de nastere si de deces se pot transmite electronic

Publicat pe

Articole

4 sfaturi pentru a proteja bateria tabletei tale

De cele mai multe ori, uzura avansată a bateriei determină înlocuirea tabletei cu una nouă. Investiția în schimbarea bateriei devine nerentabilă, întrucât valoarea tabletei se depreciază odată cu trecerea timpului, iar prețul unei baterii noi poate ajunge să depășească această valoare. Dacă tableta funcționează perfect,...

Pe durata starii de urgenta, documentele care stau la baza inregistrarii actelor de nastere si de deces se transmit de emitenti la serviciul public comunitar local de evidenta a persoanelor/ oficiul de stare civila competent, prin fax sau prin intermediul mijloacelor electronice administrate de autoritati ale statului roman, se arata in decretul privind prelungirea starii de urgenta cu inca 30 de zile, prezentat, marti, de presedintele Klaus Iohannis.

Potrivit documentului, institutiile, autoritatile publice si persoanele fizice sunt obligate, in termen de cel mult 90 de zile de la incetarea starii de urgenta, sa efectueze demersuri pentru depunerea documentelor mentionate, in original, la serviciul public comunitar local de evidenta a persoanelor/ oficiul de stare civila care a inregistrat actul de stare civila.

„Institutiile si autoritatile publice care, in exercitarea competentelor prevazute de legislatia specifica, solicita prezentarea certificatelor de stare civila, in original si/sau fotocopii, sunt obligate sa accepte extrase pentru uz oficial de pe actele de stare civila transmise in format electronic de catre serviciul public comunitar local de evidenta a persoanelor sau de oficiul de stare civila din cadrul primariilor unitatilor administrativ-teritoriale unde nu functioneaza serviciul public comunitar local de evidenta a persoanelor”, mentioneaza documentul citat.

De asemenea, pe durata starii de urgenta, termenul de declarare a decesului este de 3 zile calendaristice de la incetarea din viata a persoanei, iar in situatia decesului intervenit din cauze violente, termenul de 3 zile pentru declararea decesului se calculeaza de la data eliberarii certificatului medical constatator al decesului.

Citeste si:

Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Sursa: Ziare.com

Articolul Documentele pentru inregistrarea actelor de nastere si de deces se pot transmite electronic apare prima dată în Ziarul Top.

Citeste mai mult pe ZiarulTop.ro

Ultimele articole

Retro chic – Iată 5 bijuterii ce completează perfect o ținută vintage

Stilul retro chic reprezintă un reper în domeniul modei datorită adâncimii sale istorice, autenticității...

Micropigmentarea sprâncenelor: Pașii Cruciali pentru Obținerea unor Sprâncene Perfecte

Micropigmentarea sprâncenelor, cunoscută și sub numele de microblading sau tatuaj semi-permanent al sprâncenelor, este...

Dezvoltarea abilităților de management al riscurilor: Cum te pot ajuta cursurile specializate

În lumea afacerilor și a gestionării proiectelor, gestionarea riscurilor este esențială pentru succes. Riscurile...

4 Soluții eficiente și naturale pentru curățarea locuinței

Odată cu trendul fiecăruia de a face alegeri cât mai ecologice și cât mai...

Articole asemanatoare

Retro chic – Iată 5 bijuterii ce completează perfect o ținută vintage

Stilul retro chic reprezintă un reper în domeniul modei datorită adâncimii sale istorice, autenticității...

Micropigmentarea sprâncenelor: Pașii Cruciali pentru Obținerea unor Sprâncene Perfecte

Micropigmentarea sprâncenelor, cunoscută și sub numele de microblading sau tatuaj semi-permanent al sprâncenelor, este...

Dezvoltarea abilităților de management al riscurilor: Cum te pot ajuta cursurile specializate

În lumea afacerilor și a gestionării proiectelor, gestionarea riscurilor este esențială pentru succes. Riscurile...