AcasăNationalDocumentele pentru inregistrarea actelor de nastere si de deces se pot transmite...

Documentele pentru inregistrarea actelor de nastere si de deces se pot transmite electronic

Publicat pe

Articole

Cea mai nouă aplicație de anunțuri din domeniile agricultură și construcții

Anunțurile între persoane de pe Agruo.ro sunt foarte citite și de aceea doritorii pot să posteze aici ofertele lor (gratuit sau contra cost), deoarece pot avea siguranța că ele vor ajunge la un număr mare de useri interesați. Ce avantaje oferă o platformă online de...

Pe durata starii de urgenta, documentele care stau la baza inregistrarii actelor de nastere si de deces se transmit de emitenti la serviciul public comunitar local de evidenta a persoanelor/ oficiul de stare civila competent, prin fax sau prin intermediul mijloacelor electronice administrate de autoritati ale statului roman, se arata in decretul privind prelungirea starii de urgenta cu inca 30 de zile, prezentat, marti, de presedintele Klaus Iohannis.

Potrivit documentului, institutiile, autoritatile publice si persoanele fizice sunt obligate, in termen de cel mult 90 de zile de la incetarea starii de urgenta, sa efectueze demersuri pentru depunerea documentelor mentionate, in original, la serviciul public comunitar local de evidenta a persoanelor/ oficiul de stare civila care a inregistrat actul de stare civila.

„Institutiile si autoritatile publice care, in exercitarea competentelor prevazute de legislatia specifica, solicita prezentarea certificatelor de stare civila, in original si/sau fotocopii, sunt obligate sa accepte extrase pentru uz oficial de pe actele de stare civila transmise in format electronic de catre serviciul public comunitar local de evidenta a persoanelor sau de oficiul de stare civila din cadrul primariilor unitatilor administrativ-teritoriale unde nu functioneaza serviciul public comunitar local de evidenta a persoanelor”, mentioneaza documentul citat.

De asemenea, pe durata starii de urgenta, termenul de declarare a decesului este de 3 zile calendaristice de la incetarea din viata a persoanei, iar in situatia decesului intervenit din cauze violente, termenul de 3 zile pentru declararea decesului se calculeaza de la data eliberarii certificatului medical constatator al decesului.

Citeste si:

Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Sursa: Ziare.com

Articolul Documentele pentru inregistrarea actelor de nastere si de deces se pot transmite electronic apare prima dată în Ziarul Top.

Citeste mai mult pe ZiarulTop.ro

Ultimele articole

Misterioșii ochi hazel: Culoarea unică și caracteristicile lor distincte

Ochii hazel, o raritate în lumea culorilor ochilor, este un atribut deosebit al fruumuseții....

Plănuiești să îți cumperi un telefon iPhone 15? Câteva accesorii de care poți avea nevoie

Odată cu lansarea noului iPhone 15, apare și nevoia accesoriilor destinate acestuia. Dacă plănuiești...

Cum te poate ajuta Excel-ul dacă ești freelancer

Puțini mai sunt cei care nu au auzit de Microsoft Excel și la fel...

De ce să utilizezi un calendar de social media în promovarea afacerii tale

Utilizarea unui calendar de social media este esențială în promovarea afacerii tale în era...

Articole asemanatoare

Misterioșii ochi hazel: Culoarea unică și caracteristicile lor distincte

Ochii hazel, o raritate în lumea culorilor ochilor, este un atribut deosebit al fruumuseții....

Plănuiești să îți cumperi un telefon iPhone 15? Câteva accesorii de care poți avea nevoie

Odată cu lansarea noului iPhone 15, apare și nevoia accesoriilor destinate acestuia. Dacă plănuiești...

Cum te poate ajuta Excel-ul dacă ești freelancer

Puțini mai sunt cei care nu au auzit de Microsoft Excel și la fel...