AcasăNationalDocumentele pentru inregistrarea actelor de nastere si de deces se pot transmite...

Documentele pentru inregistrarea actelor de nastere si de deces se pot transmite electronic

Publicat pe

Articole

Averea lui Elon Musk a scazut cu 768 de milioane de dolari dupa incidentul de la lansarea Cybertruck

Averea omului de afaceri Elon Musk a scazut cu 768 de milioane de dolari dupa incidentul petrecut la cel mai recent eveniment al companiei Tesla.El a prezentat de curand camionul electric Cybertruck, cu un design iesit din comun. Insa in timpul conferintei, Elon Musk a...

Pe durata starii de urgenta, documentele care stau la baza inregistrarii actelor de nastere si de deces se transmit de emitenti la serviciul public comunitar local de evidenta a persoanelor/ oficiul de stare civila competent, prin fax sau prin intermediul mijloacelor electronice administrate de autoritati ale statului roman, se arata in decretul privind prelungirea starii de urgenta cu inca 30 de zile, prezentat, marti, de presedintele Klaus Iohannis.

Potrivit documentului, institutiile, autoritatile publice si persoanele fizice sunt obligate, in termen de cel mult 90 de zile de la incetarea starii de urgenta, sa efectueze demersuri pentru depunerea documentelor mentionate, in original, la serviciul public comunitar local de evidenta a persoanelor/ oficiul de stare civila care a inregistrat actul de stare civila.

„Institutiile si autoritatile publice care, in exercitarea competentelor prevazute de legislatia specifica, solicita prezentarea certificatelor de stare civila, in original si/sau fotocopii, sunt obligate sa accepte extrase pentru uz oficial de pe actele de stare civila transmise in format electronic de catre serviciul public comunitar local de evidenta a persoanelor sau de oficiul de stare civila din cadrul primariilor unitatilor administrativ-teritoriale unde nu functioneaza serviciul public comunitar local de evidenta a persoanelor”, mentioneaza documentul citat.

De asemenea, pe durata starii de urgenta, termenul de declarare a decesului este de 3 zile calendaristice de la incetarea din viata a persoanei, iar in situatia decesului intervenit din cauze violente, termenul de 3 zile pentru declararea decesului se calculeaza de la data eliberarii certificatului medical constatator al decesului.

Citeste si:

Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Sursa: Ziare.com

Articolul Documentele pentru inregistrarea actelor de nastere si de deces se pot transmite electronic apare prima dată în Ziarul Top.

Citeste mai mult pe ZiarulTop.ro

Ultimele articole

Ziua internationala a lecturii

Ziua Internationala a Lecturii: Radacini si Relevanta Ziua Internationala a Lecturii, cunoscuta la nivel global,...

Elena – semnificatie nume

Originea si istoria numelui Elena Numele Elena este unul dintre cele mai vechi si mai...

Ziua mondiala a somnului

Importanta somnului in viata noastra Somnul joaca un rol vital in sanatatea si bunastarea noastra...

Ziua Cucului

Originea si semnificatia Zilei Cucului Ziua Cucului este o sarbatoare traditionala care are radacini adanci...

Articole asemanatoare

Ziua internationala a lecturii

Ziua Internationala a Lecturii: Radacini si Relevanta Ziua Internationala a Lecturii, cunoscuta la nivel global,...

Elena – semnificatie nume

Originea si istoria numelui Elena Numele Elena este unul dintre cele mai vechi si mai...

Ziua mondiala a somnului

Importanta somnului in viata noastra Somnul joaca un rol vital in sanatatea si bunastarea noastra...