Poziția site-ului este locul său în motorul de căutare. Poziția este dinamică și în continuă schimbare: ea depinde nu numai de solicitarea și locația utilizatorului, ci și de factori tehnici: domeniu, pagini, calitatea conținutului.
Cu cât este mai înaltă poziția site-ului la solicitarea utilizatorului, cu atât este mai probabil ca pagina să obțină numărul așteptat de vizualizări, iar utilizatorul să obțină cel mai complet și mai relevant răspuns la cererea sa. Este clar că prima pagină a SERP atrage mai multă atenție din partea utilizatorilor decât a doua sau a treia. Iar primele locuri (primele cinci, de regulă) sunt cele cu atenție sporită.
Trebuie să știi că dacă există prea multe SERP features în prima pagină de rezultate pentru expresiile cu care ești afișat, rata de conversie va scădea considerabil.
Site-urile aflate pe aceste poziții primesc o mare parte din traficul de căutare, mai ales dacă cererea este comercială, nu informativă.
Poți determina poziția site-ului în mai multe moduri – manual sau folosind instrumente oferite de motoarele de căutare precum Google Search Console sau servicii terțe.
Cum determini poziția site-ului în motoarele de căutare?
Potrivit pentru monitorizarea cererilor multiple. Algoritmul este următorul:
- Accesează motorul de căutare Google.
- Introduci termenul de căutare care este folosit pe pagina sau site-ul tău.
- Vezi pe ce loc și pagină se află site-ul.
Cu cât poziția este mai înaltă, cu atât mai bine. SEO are scopul de a se asigura că site-ul intră în primele trei poziții, sau cel puțin pe prima pagină. Dar chiar și intrarea pe primul loc nu garantează traficul – cererea poate să nu fie foarte populară. Pentru a te asigura că utilizatorii care accesează site-ul tău își rezolvă problema poți recurge la o colaborare cu o firma SEO precum Organic Agency care va elabora textul site-ului într-un mod corespunzător.
Factori de luat în calcul când monitorizezi poziția site-ului
- Exclude reclamele plătite. De obicei, ele sunt afișate pe primul loc. Google este responsabil pentru emiterea lor, nu algoritmii de căutare.
- Deschide pagini în modul incognito (mod privat). Acest lucru este necesar pentru a exclude influența istoricului interogărilor tale.
- Dezactivează personalizarea. Browserul reține preferințele și interesele tale folosind date din conturile dezactivate. În general, o filă deschisă în mod privat ar trebui să fie suficientă, dar cel mai bine este să iei în considerare toate aspectele.
- Dezactivează localizarea. Rezultatele sunt adesea generate pe baza locației tale – căutarea „reparații telefon” va afișa mai întâi site-uri care operează în orașul sau zona ta.
În centrul răspunsurilor tuturor motoarelor de căutare se află algoritmii și modelele matematice care funcționează într-un mod complex. Scopul lor este să se asigure că utilizatorul primește un răspuns la solicitarea sa. Principalele criterii pentru a ajunge în top sunt conformitatea cu cererea, conținutul de înaltă calitate și stabilitatea tehnică a resursei.