AcasăDiverseRefacerea asfaltului: când e necesară si cum se realizează

Refacerea asfaltului: când e necesară si cum se realizează

Publicat pe

Articole

Cum vrea Ministerul Finantelor sa transforme cozile de la ghisee in click-uri pe mobil (Foto)

Ministrul Finantelor, Florin Citu, a enumerat masurile pe care vrea sa le ia astfel incat cozile de la ghisee sa se transforme in click-uri pe mobil.Acesta a anuntat, intr-o postare pe Facebook, schimbarile pe care vrea sa le adopte legate de modernizarea ANAF si...

Asfaltul este un material folosit cu precădere pentru pavarea căilor rutiere, a trotuarelor, parcurilor și altor spații publice, însă mulți proprietari îl preferă și pentru pavarea curților.

Are numeroase calități, însă cu timpul se deteriorează, iar covorul asfaltic trebuie refăcut. Cu toții știm din proprie experiență care sunt inconvenientele pe care le presupune un asfalt deteriorat, pentru că aceasta este o problemă perpetuă în România, de foarte mulți ani.

Prin urmare, ne-am gândit că un material referitor la refacerea asfaltului ar fi util atât celor care ar trebui să se ocupe de această problemă pe drumurile și în spațiile publice, cât și celor care și-au pavat curtea cu asfalt.

Când se reface asfaltul

Asfaltul se deteriorează sub influența mai multor factori dintre care apa, sarea împrăștiată iarna pe carosabil și valorile de trafic ridicate sunt cel mai frecvent întâlniți. Cu cât o porțiune de drum este mai intens circulată, cu atât asfaltul se uzează mai ușor.

Degradarea asfaltului se datorează diminuării proprietăților bitumului din compoziția sa. Astfel, asfaltul devine mai rigid, iar primul semn că se impune o refacere a covorului asfaltic este apariția crăpăturilor. După crăpături, apar și binecunoscutele găuri în asfalt, de care majoritatea dintre noi ne-am împiedicat cel puțin o dată pe trotuare sau în care am „dat” cu mașina pe șosea. 

Etapele refacerii asfaltului

Nu trebuie să aștepți ca aceste fisuri și mici găuri în asfalt să se transforme în cratere pentru a începe operațiunea de refacere. Aceasta include mai multe etape, după cum urmează:

Decopertarea

Mai întâi se îndepărtează stratul de asfalt uzat – operațiune care poate fi realizată ușor, folosind ciocane demolatoare pentru profesioniști sau amatori. Trebuie decopertate chiar și zonele în care asfaltul nu prezintă semne de uzură, dacă acesta a fost turnat în același timp cu cel deteriorat. E de preferat să refaci asfaltul pe întreaga suprafață, decât să repeți operațiunea mai curând decât ar fi cazul pentru a repara noile gropi.

Nivelarea terenului

Covorul asfaltic se toarnă pe suprafețe perfect plate, așa că următorul pas constă în îndepărtarea pietrelor mari, a rădăcinilor și a altor obstacole, după care terenul se nivelează cu un compactor.

Dacă este cazul, terenul va fi săpat în prealabil și se vor așeza două straturi de pietriș. Aceste operațiuni sunt obligatorii când se realizează prima asfaltare, însă la refacerea asfaltului e posibil să nu fie neapărat necesare.

Este important ca suprafața nivelată să aibă o ușoară înclinație, pentru a permite drenarea apei, care grăbește uzura asfaltului și îngreunează traficul.

Turnarea asfaltului

Această procedură trebuie realizată cât mai curând după cea precedentă, pentru a se evita deteriorarea suprafeței nivelate. Amestecul asfaltic se prepară în stații speciale și se toarnă cald, la o temperatură exterioară de cel puțin 10 grade C. De asemenea, o altă condiție esențială este ca suprafața de aplicare să fie perfect uscată, motiv pentru care asfaltul nu se toarnă niciodată pe ploaie.

Pentru refacerea asfaltului pe șosele sau în zonele intens circulare se toarnă două straturi, în timp ce pentru curți, parcări și zone pietonale este suficient un singur strat.

În ambele cazuri, grosimea straturilor trebuie să fie de 10 centimetri.

Compactarea

Odată turnat, asfaltul se împrăștie uniform pe întreaga suprafață, după care se tasează cu ajutorul aceluiași compactor folosit la nivelarea terenului. În cazul suprafețelor mici sau înguste, cum ar fi aleile sau curțile, compactarea poate fi făcută și manual, cu un rulou special.

Uscarea

Imediat după compactarea asfaltului, zona trebuie împrejmuită și semnalizată corespunzător, în scopul interzicerii accesului timp de câteva ore. Este intervalul de care asfaltul are nevoie pentru a se usca și a căpăta rezistență, după care suprafața reparată poate fi redată circulației. 

Atât asfaltarea, cât și refacerea covorului asfaltic sunt operațiuni care trebuie lăsate în seama firmelor specializate, pentru că necesită folosirea unor materiale și utilaje care nu sunt la îndemâna oricui. Nu în ultimul rând, contează foarte mult și experiența celor care efectuează lucrările dacă dorești ca rezultatul să fie unul de calitate.   

Ultimele articole

5 trenduri de optimizare SEO în 2025

Într-o eră digitală marcată de o creștere exponențială a conținutului online, optimizarea pentru motoarele...

Cadourile oferite în pungă sau într-o cutie elegantă? Care dintre variante creează cea mai bună impresie destinatarului?

Fiecare dintre noi a fost, cel puțin o dată, pus în situația de a...

Bateriile lavoar premium: Ce branduri ofera cel mai bun raport calitate-pret?

Ne-am obișnuit cu ele atât de mult, încât deseori uităm de importanța unei simple...

Cele mai populare tehnici învățate la cursurile de micropigmentare

Micropigmentarea a devenit una dintre cele mai căutate proceduri de înfrumusețare, oferind soluții semi-permanente...

Articole asemanatoare

5 trenduri de optimizare SEO în 2025

Într-o eră digitală marcată de o creștere exponențială a conținutului online, optimizarea pentru motoarele...

Cadourile oferite în pungă sau într-o cutie elegantă? Care dintre variante creează cea mai bună impresie destinatarului?

Fiecare dintre noi a fost, cel puțin o dată, pus în situația de a...

Bateriile lavoar premium: Ce branduri ofera cel mai bun raport calitate-pret?

Ne-am obișnuit cu ele atât de mult, încât deseori uităm de importanța unei simple...