Prin 2010 era mult mai ușor să faci promovare seo unui site web, astfel încât acesta ca să ajungă în topul căutărilor Google.
Acum algoritmii sunt tot mai numeroși și în continuă modificare, așa încât nu este deloc simplu ca să îți faci afacerea online vizibilă într-o lume virtuală tot mai aglomerată.
Site-urile care folosesc aceeași formulă ca acum un deceniu, deși atunci le-a poziționat sus, nu au de ce să spere că vor recâștiga locurile fruntașe pe care tronau cândva.
Google a adoptat acum o formulă întemeiată de un alt principiu, mult mai uman decât acela din anii trecuți: cu cât îți vei plia conținutul pe nevoile reale pe care utilizatorii le au, cu atât Google va da o notă mai bună site-ului tău de afaceri.
Mai există încă, fără îndoială, o categorie de clienți care cer agențiilor ce oferă servicii web crearea unui site de firmă și, odată terminat, nu se mai deranjează niciodată să-l actualizeze. Pe de altă parte, există și clienți care postează frecvent materiale noi pe site-ul lor. Tu în ce categorie te integrezi? În cea câștigătoare ori a acelora perdanți din start?
Algoritmii de căutare Google favorizează acum proprietarii de afaceri pasionați care sunt puternic conectați la nevoile consumatorilor. Google a învățat în ultima vreme ca să se comporte la fel cum crede că ar face o persoană atunci când vizitează site-ul tău.
Când un vizitator rămâne pe site-ul web și continuă să navigheze printre pagini mai multă vreme, aceasta este o indicație că:
– vizitatorul a intrat și chiar a găsit ceea ce căuta;
– vizitatorul a considerat că site-ul respectiv este o sursă online valoroasă, de reținut și pentru viitor;
– pe site-ul respectiv este ușor de navigat și de găsit toate lucrurile dintr-o privire (are o bună structură);
– conținutul multimedia este valoros;
– reprezintă o autoritate pe o anumită nișă.
De fapt, ceea ce astăzi este un diferențial pentru a atrage și câștiga utilizatorii, poate deveni o condiție pentru eficiența acțiunilor de marketing în viitor.
Userii doresc comoditate atunci când se informează sau cumpără de pe internet și nu mai sunt mulțumiți cu acele căutări tradiționale de text. Potrivit unui studiu internațional recent, 74% dintre oameni consideră că acest tip de cercetare nu mai este eficient pentru ei ca să găsească produsul sau serviciul dorit pe internet.
Căutarea de imagini, ar trebui și ea ca să se intensifice anul acesta, mai ales după lansarea Google Lens, instrumentul de căutare vizuală Google, în octombrie 2019. Brandurile trebuie ca să se adapteze acestei tendințe noi, ajustându-și și seo-ul imaginilor, inclusiv prin investiția în fotografii și descrieri bune ale produselor și serviciilor oferite.
Căutarea vocală continuă să crească
Alături de căutarea de imagini, căutările vocale au de asemenea tendința de a câștiga și mai multă importanță în 2020. De fapt, companiile care își structurează site-urile într-un mod compatibil cu căutările de imagine și voce pentru a crește interacțiunea cu clienții lor ar trebui să obțină, spun specialiștii, o creștere de 30% a veniturilor din comerțul electronic până în 2021.
Utilizarea crescută a dispozitivelor mobile și viteza cu care pot fi efectuate căutările vocale sunt doi dintre principalii factori care contribuie la creșterea acestui tip de căutare.
SEO-ul trebuie să se adapteze și la această nouă realitate.
Preocuparea pentru protecția datelor va fi o prioritate în 2020
Odată cu aprobarea legii pentru protecția datelor cu caracter personal, grija referitoare la colectarea și gestionarea datelor userilor va constitui o preocupare de prim ordin pentru echipele de marketing.
Inteligența artificială va fi calea către personalizare
Utilizarea inteligenței artificiale nu este nouă, dar ar trebui să crească și mai mult în marketingul online 2020, atât privind asistența pentru clienți, în care chatbot-urile au câștigat spațiu, cât și pentru personalizarea mass-media plătită. Potrivit unui studiu recent, 90% dintre sarcinile de zi cu zi în serviciul clienților pot fi rezolvate folosind asistență automatizată.
Este esențial să îți adaptezi business-ul online la aceste schimbări pentru a atrage și câștiga public În caz contrar, compania va rămâne în urmă. Cu ajutorul specialiștilor de la Digital Metrics poți reuși acest lucru!