Un spațiu curat, pe lângă faptul că protejează sănătatea, are și efectul de a îmbunătății starea de spirit și mai ales productivitatea, dacă este vorba despre un birou. Cu toate că majoritatea companiilor au firme specializate în curatenie birouri, menținerea acesteia și organizarea propriului birou vor avea efecte benefice asupra angajaților.
Prin urmare, locul în care aceștia petrec o bună perioadă de timp dintr-o zi trebuie să aibă o igienă strictă, aceasta prevenind răspândirea bacteriilor și virușilor, în special în această perioadă în care sănătatea tuturor este amenințată.
De aceea, pe lângă acțiunile efectuate de o firma de curatenie in Bucuresti, angajații ar trebui să țină cont și de următoarele sfaturi pentru a-și păstra un spațiu de lucru curat și organizat:
1. Curățarea tuturor suprafețelor
Praful este principalul inamic al curățeniei, acesta fiind primul care apare și foarte rapid se așează pe orice suprafață. De aceea, este important ca suprafețele, în special cele cu care se intră în contact zilnic, să fie curățate zilnic, cu produse speciale.
2. Dezinfectarea echipamentelor folosite la comun
Există o mulțime de echipamente pe care angajații le folosesc zilnic la comun, printre cele mai des utilizate fiind imprimantele, computerele, telefoanele. În acest fel virușii și bacteriile se pot transmite mult mai rapid, împiedicând astfel desfășurarea activității într-un mod eficient. Prin urmare este important ca dezinfectarea acestora să facă parte dintr-un ritual zilnic de curățenie, evitându-se astfel apariția unor epidemii de raceală, gripă sau alte boli contagioase în interiorul companiei.
3. Aerisirea încăperilor de mai multe ori pe zi
Pe lângă eliminarea mirosurilor neplăcute sau a aerului închis, deschiderea ferestrelor contribuie la îmbunătățirea concentrării, deoarece calitatea aerului este esențială din acest punct de vedere. În plus, toate echipamentele electronice utilizate într-un birou – computere, aparatul de aer condiționat – și chiar vopselurile și substanțele folosit pentru curățenie emit mirosuri puternice și poluează aerul din interior. Astfel că aerisirea periodică și de mai multe ori pe zi, în special dimineața și seara, este foarte importantă.
4. Gunoiul trebuie dus zilnic
După terminarea programului ar trebui aruncat și gunoiul, zilnic, mai ales dacă acesta conține și deșeuri care pot genera un miros neplăcut. Astfel se menține o atmosferă plăcută și frumos mirositoare în birou, în timp ce omiterea aruncării acestuia va conduce la apariția unor mirosuri neplăcute în încăpere.
5. Curățenie generală făcută periodic
Fie că optează pentru o firmă specializată, fie că se bazează pe munca de echipă a angajaților, la o anumită perioadă trebuie făcută o curățenie generală, în tot biroul. În plus, prin curățenia din fiecare zi se poate menține mai mult timp efectele curățeniei generale, adică eficiența și productivitatea angajaților.
Sfat: Lămâia are rolul de a îmbunătăți starea de spirit și de a elimina mirosurile neplăcute.
De aceea se recomandă utilizarea acesteia atât în procesul de curățenie, cât și după terminarea acesteia deoarece beneficiile acesteia sunt foarte numeroase. Printre cele mai utile în activitatea desfășurată într-un birou sunt: reduce anxietatea și ameliorează tensiunile nervoase, îmbunătățește concentrarea și activitatea mentală, curăță aerul din încăpere.