Marketingul digital înseamnă utilizarea internetului pentru a ajunge la consumatori. Este un domeniu larg, ce include atragerea clienților prin diferite canale, precum: e-mail, conținut, platforme de căutare, social media și multe altele.
Persoanele care doresc să stăpânească instrumentele esențiale ale marketingului digital pot urma cursuri de Social Media şi vor obţine cea mai recunoscută certificare în marketing digital din lume.
Cele mai eficiente canalele de marketing digital pentru atragerea clienţilor
- Marketing de site-uri web
Un site web este elementul central al tuturor activităților de marketing digital. Singur, este un canal foarte puternic, dar este și mijlocul necesar pentru a executa o varietate de campanii de marketing online. Un site web ar trebui să reprezinte o marcă, un produs și un serviciu într-un mod clar și memorabil. Ar trebui să fie rapid şi ușor de utilizat.
- Publicitate Pay-Per-Click (PPC)
Publicitatea PPC permite specialiștilor în marketing să ajungă la utilizatorii de internet pe o serie de platforme digitale prin reclame plătite. Specialiștii în marketing pot configura campanii PPC pe Google, Bing, LinkedIn, Twitter, Pinterest sau Facebook și își pot afișa anunțurile către persoanele care caută termeni legați de produse sau servicii. Cele mai populare platforme PPC sunt Google Ads și Facebook Ads.
- Marketing de conținut
Scopul marketingului de conținut este de a ajunge la potențialii clienți prin utilizarea conținutului. Conținutul este de obicei publicat pe un site web și apoi promovat prin intermediul rețelelor de socializare, email marketing, SEO sau chiar campanii PPC. Instrumentele de marketing de conținut includ bloguri, cărți electronice, cursuri online, infografice, podcast-uri și seminarii web.
- Marketing prin e-mail
Marketingul prin e-mail este încă unul dintre cele mai eficiente canale de marketing digital. Este metoda de a lua legătura cu potențialii clienți sau cu persoanele interesate de marca companiei. Mulți comercianți digitali folosesc toate celelalte canale de marketing digital pentru a adăuga clienți potențiali la listele lor de e-mail și apoi, prin e-mail marketing, creează canalele de achiziție a clienților pentru a transforma acei clienți potențiali în clienți.
- Marketing social media
Obiectivul principal al unei campanii de marketing pe rețelele sociale este cunoașterea mărcii și stabilirea încrederii sociale. Pe măsură ce se accesează mai mult, marketingul pe rețelele sociale se poate folosi pentru a obține clienți potențiali sau chiar un canal de vânzare direct.
- Marketing afiliat
Marketingul afiliat este una dintre cele mai vechi forme de marketing. Prin marketing afiliat, influencerii promovează produsele altor persoane și primesc un comision de fiecare dată când se face o vânzare sau se introduce un client potenţial.
- Marketing video
YouTube a devenit al doilea motor de căutare cel mai popular și mulți utilizatori apelează la YouTube înainte de a lua o decizie de cumpărare, de a afla ceva, de a citi o recenzie sau de a se relaxa. Există mai multe platforme de marketing video, inclusiv Facebook Videos, Instagram sau chiar TikTok, care pot fi folosite pentru a rula o campanie de marketing video.