Afaceri

Cum te ajută mixul de marketing în afacerea ta?

0

O afacere de succes fără mixul de marketing nu are cum să existe şi nici să reziste. Totul în ziua de astăzi se învârte în jurul marketingului în mediul online, de aceea antreprenorii trebuie să ia în calcul acest set de instrumente utilizate pentru a se atinge obiectivele de marketing propuse. Mixul de marketing are o definiţie şi o utilizare simplă, însă antreprenorii trebuie să ţină cont de mai mulţi factori pentru a avea succes, deoarece, în caz contrar eşecul îi poate lua prin surprindere.

Ce este mixul de marketing?

Specialiştii în domeniul marketingului explica în mod clar şi concret ce este mixul de marketing, iar o definiţie potrivită în acest sens este un set de instrumente care le permit acestora să introducă pe piaţa produsul său produsele potrivite, ori setul de produse la momentul potrivit şi la un preţ bun.

Lucrurile sunt puţin mai complexe decât atât, fiind mai mulţi factori legaţi de acest mix de marketing:

  • Oferta – formată din elementele care caracterizează ofertă, cum este ambalajul, produsul, identitatea mărcii, serviciul şi preţul;
  • Variabilele – formate din tot ceea ce se învârte în jurul ofertei sau produsului, elemente semnificative şi justificative precum canale de distribuţie, publicitate, strategii promoţionale, relaţii publice, iar lista poate continua.

Mixul de marketing se bazează pe cei patru P:

  • Produs – produsul în sine cu toate caracteristicile sale şi cu serviciile auxiliare oferite clientului;
  • Preţul – tarifele şi listele de preţuri, politicile de reducere, cadouri sau vouchere, condiţiile de plată şi chiar acordarea de credite dacă este necesar;
  • Punctul de desfăşurare a afacerii sau de distribuţie – un punct important pentru structura canalelor de distribuţie şi politica stocului;
  • Promovare – ultimul P din mixul de marketing care include strategiile menite să promoveze serviciul sau produsul respectiv şi metodele de promovare şi de publicitate.

Mixul de marketing al unui produs – cum contribuie reinventarea produsului la succesul unei afaceri?

Cele mai citite articole

Înainte de a lansa un produs pe piaţă, antreprenorii trebuie să se asigure în primul rând că există cerere, iar analiza pieţei este necesară pentru a face acest lucru. Analiza trebuie să acopere întregul ciclu de viaţă al produsului, incluzând faza de creştere, de maturitate şi declinul vânzărilor.

Este foarte important ca antreprenorii să îşi poată reinventa produsele pe parcursul acestui ciclu stimulând cererea de îndată ce vânzările se îndreaptă spre declin. Produsele trebuie să se diferenţieze de celelalte produse de pe piaţă, să aibă caracteristici unice faţă de cele concurente şi să satisfacă nevoile consumatorilor.

Ce rol are preţul în mixul de marketing?

În ceea ce priveşte preţul, acesta este suma pe care clientul o plăteşte pentru a dispune de un anumit produs sau serviciu. Preţul este una din cele mai importante componente ale unui plan de marketing pentru că determina profitul şi supravieţuirea afacerii. Strategia de marketing asociată cu promovarea produsului este de cele mai multe ori influenţată de preţ şi de alegerea canalului de distribuţie utilizat.

Nu în ultimul rând, preţul poate afecta percepţia consumatorilor în ceea ce priveşte un anumit produs: un preţ mic este asociat cu o calitate inferioară a produsului, iar un preţ mare cu o calitate superioară. Ceea ce înseamnă că preţul produsului trebuie să fie direct proporţional cu calitatea.

Cele mai citite articole

Curățenia după constructor – soluții profesionale vs recomandări de la bunica

Articolul precedent

Avantajele laptelui praf fără lactoză pentru bebeluşi

Articolul urmator

Vezi si

Comentarii

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai multe in Afaceri