AcasăAfaceriCum te ajută mixul de marketing în afacerea ta?

Cum te ajută mixul de marketing în afacerea ta?

Publicat pe

Articole

Eurostat anunta ca Romania are cel mai mare deficit guvernamental din UE

La nivelul Uniunii Europene, Romania a avut cel mai mare deficit guvernamental raportat la Produsul Intern Brut in primul trimestru din acest an, cu 4,5% din PIB, in conditiile in care, in zona euro, deficitul guvernamental a fost 0,5% din PIB iar Uniunea Europeana...

O afacere de succes fără mixul de marketing nu are cum să existe şi nici să reziste. Totul în ziua de astăzi se învârte în jurul marketingului în mediul online, de aceea antreprenorii trebuie să ia în calcul acest set de instrumente utilizate pentru a se atinge obiectivele de marketing propuse. Mixul de marketing are o definiţie şi o utilizare simplă, însă antreprenorii trebuie să ţină cont de mai mulţi factori pentru a avea succes, deoarece, în caz contrar eşecul îi poate lua prin surprindere.

Ce este mixul de marketing?

Specialiştii în domeniul marketingului explica în mod clar şi concret ce este mixul de marketing, iar o definiţie potrivită în acest sens este un set de instrumente care le permit acestora să introducă pe piaţa produsul său produsele potrivite, ori setul de produse la momentul potrivit şi la un preţ bun.

Lucrurile sunt puţin mai complexe decât atât, fiind mai mulţi factori legaţi de acest mix de marketing:

  • Oferta – formată din elementele care caracterizează ofertă, cum este ambalajul, produsul, identitatea mărcii, serviciul şi preţul;
  • Variabilele – formate din tot ceea ce se învârte în jurul ofertei sau produsului, elemente semnificative şi justificative precum canale de distribuţie, publicitate, strategii promoţionale, relaţii publice, iar lista poate continua.

Mixul de marketing se bazează pe cei patru P:

  • Produs – produsul în sine cu toate caracteristicile sale şi cu serviciile auxiliare oferite clientului;
  • Preţul – tarifele şi listele de preţuri, politicile de reducere, cadouri sau vouchere, condiţiile de plată şi chiar acordarea de credite dacă este necesar;
  • Punctul de desfăşurare a afacerii sau de distribuţie – un punct important pentru structura canalelor de distribuţie şi politica stocului;
  • Promovare – ultimul P din mixul de marketing care include strategiile menite să promoveze serviciul sau produsul respectiv şi metodele de promovare şi de publicitate.

Mixul de marketing al unui produs – cum contribuie reinventarea produsului la succesul unei afaceri?

Înainte de a lansa un produs pe piaţă, antreprenorii trebuie să se asigure în primul rând că există cerere, iar analiza pieţei este necesară pentru a face acest lucru. Analiza trebuie să acopere întregul ciclu de viaţă al produsului, incluzând faza de creştere, de maturitate şi declinul vânzărilor.

Este foarte important ca antreprenorii să îşi poată reinventa produsele pe parcursul acestui ciclu stimulând cererea de îndată ce vânzările se îndreaptă spre declin. Produsele trebuie să se diferenţieze de celelalte produse de pe piaţă, să aibă caracteristici unice faţă de cele concurente şi să satisfacă nevoile consumatorilor.

Ce rol are preţul în mixul de marketing?

În ceea ce priveşte preţul, acesta este suma pe care clientul o plăteşte pentru a dispune de un anumit produs sau serviciu. Preţul este una din cele mai importante componente ale unui plan de marketing pentru că determina profitul şi supravieţuirea afacerii. Strategia de marketing asociată cu promovarea produsului este de cele mai multe ori influenţată de preţ şi de alegerea canalului de distribuţie utilizat.

Nu în ultimul rând, preţul poate afecta percepţia consumatorilor în ceea ce priveşte un anumit produs: un preţ mic este asociat cu o calitate inferioară a produsului, iar un preţ mare cu o calitate superioară. Ceea ce înseamnă că preţul produsului trebuie să fie direct proporţional cu calitatea.

Ultimele articole

5 motive pentru care să folosești nuanțe pastelate pe invitațiile de nuntă

Invitațiile de nuntă reprezintă primul contact al invitaților cu evenimentul tău, oferindu-le o idee...

Importanța responsabilității în jocurile de noroc online: Sfaturi pentru un joc echilibrat

Jocurile de noroc online reprezintă o formă fascinantă de divertisment, oferind o varietate de...

5 trenduri de optimizare SEO în 2025

Într-o eră digitală marcată de o creștere exponențială a conținutului online, optimizarea pentru motoarele...

Cadourile oferite în pungă sau într-o cutie elegantă? Care dintre variante creează cea mai bună impresie destinatarului?

Fiecare dintre noi a fost, cel puțin o dată, pus în situația de a...

Articole asemanatoare

5 motive pentru care să folosești nuanțe pastelate pe invitațiile de nuntă

Invitațiile de nuntă reprezintă primul contact al invitaților cu evenimentul tău, oferindu-le o idee...

Importanța responsabilității în jocurile de noroc online: Sfaturi pentru un joc echilibrat

Jocurile de noroc online reprezintă o formă fascinantă de divertisment, oferind o varietate de...

5 trenduri de optimizare SEO în 2025

Într-o eră digitală marcată de o creștere exponențială a conținutului online, optimizarea pentru motoarele...