Tehnologia informatiei si comunicatiilor (TIC) este o parte integranta a vietii noastre, incat este incorporata si in materia scolara. Manualul de informatica si TIC clasa 5 este cel care ajuta copilul sa inteleaga cum functioneaza calculatorul si cum il poate utiliza in scopuri educationale.
Ce este TIC?
Cresterea intr-un mediu dominat de TIC inseamna ca elevii trebuie sa aiba oportunitati de a experimenta si de a dezvolta abilitati in utilizarea acestor resurse, care ii vor ajuta sa profite la maximum de ele in viata de adult. Spre deosebire de ceea ce credem adesea, TIC nu se refera doar la computere, ci include tot ceea ce necesita introducerea de instructiuni pentru a produce rezultate specifice. TIC poate insemna un robot de bucatarie, telefonul mobil, DVD player-ul, masina de spalat, semafoarele si chiar camerele radar.
De ce este introdusa informatica in scoli
Capacitatea de conectare este o abilitate esentiala pentru viata si le permite cursantilor sa participe mai usor intr-o lume in schimbare rapida. Folosirea internetului si a e-mailului, de exemplu, le ofera acces rapid la idei si experiente permitand comunicarea cu o comunitate larga de oameni, comunitati si culturi. Astfel, intr-un manual informatica si tic clasa 5 elevul invata aceste notiuni de baza, alaturi de multe alte elemente importante.
Invatarea despre sisteme de control si roboti creste constientizarea copiilor despre multe dintre sistemele de operare pe care le folosim pentru a ne gestiona viata de zi cu zi. Am putea spune ca dezvolta abilitati esentiale pentru viata de care vor avea nevoie in viata de adult, cum ar fi exploatarea unei masini de spalat si a altor dispozitive.
TIC este o materie presarata cu exemple practice la fiecare lectie la care participa copilul la scoala, cu exceptia educatiei fizice. Copilul invata sa faca paralela dintre materie si tot ce are in jurul sau si sa interactioneze in primul rand cu calculatorul si cu programele cele mai importante.
Oricare ar fi etapa de invatare a copilului, TIC poate ajuta la motivarea stimularii sau, daca este necesar, la determinarea copilului sa invete cu pasiune. Sarcinile provocatoare devin activitati mai usor de gestionat si mai putin banale, dar mult mai accesibile. Unele scoli constata, de asemenea, ca elevii ajung la niveluri mai avansate cu studiul in general, atunci cand au si ore de informatica.
Copilul invata sa foloseasca diverse programe acasa
Deoarece TIC poate fi atat de benefic, copiii au nevoie in mod ideal de acces la tehnologii de inalta calitate atunci cand doresc acest lucru, nu doar pentru cateva ore pe saptamana in sala de clasa. Daca este posibil, utilizarea software-ului acasa este ideala si poate ajuta parintii sa devina mai constienti si sa se implice in ceea ce invata copiii lor la scoala. Parintii care sunt curiosi sa deschida un manual de informatica clasa 5, vor descoperi o serie de lucruri interesante care fac ca cei mici sa fie conectati si incantati de ceea ce invata.
Parintii ar trebui sa discute la scoala pentru a afla modul in care software-ul poate sustine si extinde nivelul la care acestia invata. Anumite aspecte pot fi mai utile decat altele, in anumite momente, iar profesorii vor putea sa ofere o indicatie exacta despre care sunt nevoile de invatare ale copilului si, de asemenea, ce aspecte ale curriculumului sunt studiate atunci cand copilul se afla la scoala.
Afla ce spera sa obtina copilul tau prin utilizarea TIC in viata reala. Cu siguranta nu iti doresti sa iti monitorizezi copilul pas cu pas si de aceea este foarte important sa il intrebi care ii sunt intentiile si sa ii oferi acces la tehnologie daca esti multumit de raspuns. Este recomandat ca elevul sa fie focalizat pe invatare in momentul in care foloseste tehnologia.
Este foarte important ca elevii sa stie sa foloseasca tehnologia si in special calculatoarele si aceste aspecte se vor vedea ulterior, in viata lor de adulti. Un elev foarte bine pregatit, stie exact cum ar trebui sa interactioneze cu tot ce inseamna tehnologie in jurul sau chiar daca uneori ia contact pentru prima data cu un obiect. In momentul in care isi dezvolta o gandire analitica in acest sens, elevul devenit adult va sti cum sa abordeze fiecare situatie si cum sa se descurce.