Înainte de a apela la o agenţie SEO, proprietarii afacerilor care doresc să le promoveze în mediul online trebuie să ştie să facă diferenţa între optimizarea sau serviciile SEO şi Google Ads. SEO a luat naştere în urmă cu aproape 3 decenii, când nimeni nu ar fi preconizat impactul uriaş pe care SEO urma să îl aibă asupra prezentului. În tot acest timp, SEO a progresat foarte mult şi a ajuns să fie definit ca şi un sistem capabil să conecteze generaţii întregi de oameni dornici de cunoaştere.
Google Adwords, pe de altă parte, a luat naştere mai târziu decât SEO, în momentul în care Google a început testarea unui sistem de publicitate bazat pe cuvinte cheie ce urmau să fie afişate separat de rezultatele unei căutări normale.
Ce înseamnă SEO şi Google Ads?
Conform specialiştilor, în medie, peste 4000 de români pe lună cauta pe Google cuvântul SEO, fiind definită ca o ramură a marketingului online Search Engine Marketing. De fapt, SEO este o practică a creşterii calităţii şi cantităţii traficului unui site cu ajutorul rezultatelor organice ale motorului de căutare.
Concret, cu cât un magazin online sau un site de prestări servicii este mai sus listat n prima pagină a motorului de căutare, cu atât va obţine mai multă vizibilitate, trafic neplătit, conversii şi brand awareness. SEO vizează spaţiul neplătit, scopul campaniei fiind acela de a poziţiona site-ul în topul primelor rezultate din zona organică.
Google Ads, pe de altă parte, reprezintă o platformă de publicitate PPC care permite deţinătorilor de site-uri să fie listate în prima parte a păgânilor Google, ajungând mai repede la obiectivele vizate. Google Ads este un mecanism de plată per anunţ, per rezultat la fiecare click pe care utilizatorul îl va realiza pe reclama afişată.
Care sunt diferenţele între SEO şi Google Ads
Atât SEO, cât şi Google Ads sunt strategii de promovare online ce ajută la obţinerea unui volum mare de trafic relevant pe site şi la creşterea volumului de conversii. Scopul campaniilor SEO şi Google Ads este acelaşi, în timp ce:
- Google Ads generează trafic pe durata campaniei iar SEO generează trafic continuu;
- Fiecare click pe Google ads pe rezultatul plătit costa, în timp ce în campaniile SEO, nu costă nimic când cineva va da click pe rezultatul afişat;
- În timp, campaniile SEO sunt avantajoase financiar, în timp ce bugetele susţinute de campaniile Google Ads sunt destul de costisitoare;
- SEO ajuta la creşterea brand awareness-ului, iar campaniile Google Ads susţin creşterea brand awareness-ului;
- În cazul SEO volumul mare de conversii se obţine în timp, în timp ce în campaniile Google Ads, conversiile sunt obţinute imediat;
- Vizibilitatea în campaniile SEO se obţine în timp, în timp ce în Google Ads, aceasta se obţine imediat în câmpul rezultatelor plătite.
Specialiştii susţin că, dacă reprezentanţii afacerilor îşi doresc creşterea vizibilităţii immediate, sporirea traficului şi utilizarea cuvintelor cheie în cel mai bun scop, pot opta pentru ambele campanii în acelaşi timp.