AcasăAfaceriEste obligatoriu certificatul ISO? Cine are nevoie de el?

Este obligatoriu certificatul ISO? Cine are nevoie de el?

Publicat pe

Articole

Hrănirea bebelușului în primul an de viață – aspecte importante

Hrănirea unui bebeluș în primul an de viață este una dintre cele mai importante și delicate responsabilități ale părinților. O alimentație adecvată în acest stadiu esențial al dezvoltării copilului este importantă pentru creșterea și sănătatea lui.  În acest articol, vom prezenta aspectele importante legate de...

ISO reprezinta abrevierea de la International Organization for Standardization (Organizatia Internationala pentru Standardizare). Pana in acest moment, organizatia a publicat peste 22.000 de standarde, in domenii care variaza de la managementul calitatii pana la managementul sigurantei alimentelor si la sanatatea si siguranta in munca. Standardele acopera o gama larga de activitati, in care s-ar putea include realizarea unui produs, gestionarea unui proces, prestarea unui serviciu sau furnizarea de materiale.

Unele dintre cele mai cunoscute standarde de calitate sunt ISO 9000, referitor la managementul calitatii, garantie ca produsele si serviciile unei companii pot satisface nevoile consumatorilor; ISO 31000, in legatura cu managementul riscurilor, care ajuta firmele sa gestioneze riscurile care ar putea avea un efect negativ asupra performantei lor, si ISO/IEC 27001, referitor la securitatea informatiilor, care garanteaza ca informatiile gestionate de o companie sunt sigure.

Este obligatorie detinerea certificatului ISO?

Organizatia Internationala pentru Standardizare nu ofera certificare. Acest lucru este realizat de un organism extern de certificare acreditat. Standardele publicate reprezinta o sinteza a exigentelor expertilor in diverse domenii de activitate, care cunosc nevoile organizatiilor pe care le reprezinta. Acesti experti pot fi producatori, vanzatori, cumparatori, clienti, asociatii comerciale, utilizatori sau autoritati de reglementare.

Nici reglementarile internationale, nici legislatia din Romania nu impun firmelor obtinerea unui certificat ISO, indiferent de domeniul de activitate, insa existenta acestuia reprezinta o carte de vizita in activitatea companiei, o recomandare privind calitatea in ceea ce priveste anumite aspecte ale prestatiei sale si o garantie pe care consumatorii sau clientii o pot avea cu privire la bunurile si serviciile comercializate. Companiile care poseda certificat ISO in domeniul care activeaza prezinta astfel garantia calitatii, obtinuta in urma unui audit efectuat de expertii organismului de acordare a certificatului.

Cine are nevoie de certificatul ISO?

Orice companie care se respecta are nevoie de certificatul ISO. Chiar daca certificarea nu este o cerinta legala, pot aparea situatii in care partenerii de afaceri internationali, normele vamale ale unor state sau simplii clienti pot cere de la o firma sa prezinta certificare ISO. 

Certificatul ISO se traduce in cele din urma intr-un indicator de calitate care le spune clientilor sau partenerilor de afaceri ca firma respecta standardele internationale de calitate, asa cum sunt ele publicate recent si actualizate periodic. Este o asigurare ca o companie este fiabila si rezistenta, ca are un management al riscului care o va ajuta sa supravietuieasca unor evenimente neprevazute sau fluctuatii de pe piata de capital. Unele sectoare de activitate si companii folosesc certificarea ISO 9001 ca o cerinta pentru incheierea de noi parteneriate, astfel incat certificarea poate atrage clienti valorosi, care vor contribui la evolutia afacerii.

Desi nu este obligatorie pentru functionarea unei companii, certificarea ISO poate aduce acesteia o serie de beneficii in ceea ce priveste imbunatatirea continua si continuitatea afacerii, relatiile cu partenerii de afaceri si consumatorii. 

Certificatul ISO este incununarea unui efort pe care compania il intreprinde in primul rand pentru a se ridica la cele mai inalte exigente in domeniul sau de activitate, pentru a face fata unui audit periodic (o data la 3 ani), pentru a-si adapta in permanenta echipamentele, produsele si serviciile, maniera in care actioneaza pe piata si personalul la standardele de calitate internationale stabilite de expertii in sectorul respectiv.

Ultimele articole

Idei inovatoare pentru restaurante: cum sa te diferențiezi cu supe și ciorbe

Într-o industrie competitivă precum cea a restaurantelor, găsirea unei nișe unice poate face diferența...

What is InfoCons Association?

Today, the consumer represents an essential pillar of the economy and the market, but...

Delicii dulci: Top 10 prăjituri pe care trebuie să le încerci

Prăjiturile au fost dintotdeauna deserturile perfecte pentru a sărbători momente speciale sau pentru a...

De unde știi dacă ai nevoie de leasing de personal?

Companiile din România se confruntă adesea cu provocări legate de resursele umane. Totuși, una...

Articole asemanatoare

Idei inovatoare pentru restaurante: cum sa te diferențiezi cu supe și ciorbe

Într-o industrie competitivă precum cea a restaurantelor, găsirea unei nișe unice poate face diferența...

What is InfoCons Association?

Today, the consumer represents an essential pillar of the economy and the market, but...

Delicii dulci: Top 10 prăjituri pe care trebuie să le încerci

Prăjiturile au fost dintotdeauna deserturile perfecte pentru a sărbători momente speciale sau pentru a...