Diverse

Infiintari firme in Romania – pasii necesari pentru infiintarea unei firme

0

Infiintarea unei firme in Romania este un proces complex, care presupune o serie de etape. Aceasta se poate face numai dupa ce s-au facut toate formalitatile pentru infiintare si au fost platite taxele datorate. Pentru mai multe informatii despre pasii necesari la infiintarea unei firme in Romania si consultantii care se ocupa de infiintarea unor firme online, citeste articolul nostru: „Infiintare firma – pasii necesari pentru infiinatarea unei firme”.

Esti la inceput de drum, iar pentru a putea desfasura o activitate in sfera economico-financiara este necesar sa infiintezi un SRL. In acest sens, trebuie sa urmezi niste pasi.

Pasul I: Cererea de inregistrare a firmei, adresata Oficiului Registrului Comertului (ORC). Acesta este un act necesar pentru infiintarea unei societati comerciale si se depune la Registrul Comertului din judetele unde doresti ca firma ta sa functioneze. Procesul de obtinere al certificatului consta intr-o singura etapa si costa 120 Lei care sunt inclusi in tariful de eliberare a documentelor mentionate mai jos.

Pasul II: Acordul de sedii sociale si calificari pentru activitatea propusa. Documentele necesare obtinerii acestora sunt urmatoarele :

– acte doveditoare ale proprietatii pe care doresti sa o folosesti;

– diplome sau certificari sau depunerea declaratiilor care atesta abilitatea pe propria răspundere dată in vederea obtinerii formelor juridice dorite.

Pasul III: Rezervarea denumirii firmei. Dupa ce tinem cont de faptul ca pe raza unei localitati exista o limita maxima a numarului de firme, trebuie sa ne asiguram ca nu am ales un nume preluat. Acest lucru se face prin intermediul Registrului Comertului unde cu putin timp inainte de infiintare firma si sa depunem actele pentru infiintarea societatii comerciale este posibil si incercarea variantei desemnate drept sigura – rezervata potrivit legislatiei nationale.

Efectuarea formalitatilor de inregistrare a firmei si actelor necesare. Acestea constau, pe scurt, din urmatoarele :

– depunerea documentelor necesare la registratorii ORC si a capitalului social in contul firmei;

banner

– plata impozitului datorat pentru constituire si ca mijloc de publicitate si administrarea societati comerciale – chitantele fiscale ale acestuia vor fi eliberate direct dupa finalizarea formalitatilor la Registrul Comertului ;

banner

– solicitarea emiterii certificatului unic de inregistrare a firmei (CUIF) care va cuprinde codul unic de inregistrare ;

– găzduire sediu social in cazul in care nu avem adresa proprie pentru firma;

– solicitarea emiterii certificatului de atestare fiscala si eliberarea chitantelor fiscale. Acesta cuprinde datele referitoare la situatia fiscal a firmei, respectiv daca are sau nu obligatii restante privind impozite, taxe etc. Astfel se asigura din start un minim echilibru financiar al afacerilor desfasurate prin intermediul unei societati comerciale infiintate cu responsabilitate totala pentru eventualele greseli pe care le vor face administratorii acesteia.

Pasul IV: Eliberarea actului constitutiv al companiei la infiintare SRL

Pentru o societate cu raspundere limitata, odata depuse actele necesare infiintarii, asteptam primirea actului constitutiv al companiei. Acesta trebuie sa contina toate informatiile despre data infiintarii, sediu social si obiectul de activitate al firmei.

Pasul V: Eliberarea atestatului calitatii de administrator/actionar la infiintare SRL

Odata cu actele constitutive se elibereaza si cel care le contine pe cele ale companiei (acte emise de Registrul Comertului) . Aceste cuprind datele referitoare la asociatia dumneavoastra, adresa societatii comerciale precum ș i prevederile care stabilesc ce vor face asociatii pentru a ține compania in legalitate. Poti opta si pentru infiintare PFA, insa sunt mai multe avantaje ca si SRL.

Pasul VI: Eliberarea certificatului de atestare fiscala si eliberarea chitantelor fiscale la infiintare SRL

Acest pas nu este neaparat obligatoriu pentru cei ce vor sa infiinteze firme dar permite administratorilor unei firme sa se familiarizeze cu situatia financiara precum si modalitatile prin intermediul carora firma isi poate mentine echilibrarea financiara. Acesta cuprinde datele referitoare la situatia fiscal a firmei, respectiv daca are sau nu obligatii restante privind impozite, taxe etc.

Pasul VII: Eliberarea certificatului unic de inregistrare a firmei (CUIF) la infiintare SRL

Acest document este considerat ca fiind una din cele mai importante atestari ale unei companii dupa sediu social si se elibereaza la infiintare firma numai dupa efectuarea tuturor formalitatilor prescrise de lege pentru infiintare societate comerciala cu raspundere limitata . Acesta cuprinde codul unic de identificare al acesteia.

Infiintare firma online prin servicii dedicate de consultanta

Gasiti tot ajutorul necesar la https://your-consult.com unde primiti si consultanta gratuita pe toata durata infiintarii firmei, impreuna cu servicii conexe cum ar fi realizare website, campanii de promovare Google Ads, sau optimizarea cuvintelor cheie prin SEO. 

Piese de schimb combine – Nu experimenta eșecul

Articolul precedent

Cum te ajută o limbă străină în industria videochatului

Articolul urmator

Vezi si

Comentarii

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai multe in Diverse