Stiri

Top 10 Marci de baterii auto

0

Sursa foto: Pixabay.com

Chiar și pentru șoferii experimentați, cumpărarea unei baterii pentru un vehicul implică adesea o mulțime de gânduri și greșeli. Cu atât mai mult dacă sunt conducători auto începători.

Se întâmplă asta în principal deoarece:

– acestora le lipsesc cunoștințele tehnice necesare unei corecte alegeri a acumulatorului auto cel mai bun pentru mașinile pe care le posedă;

–  este dificil ca să înțeleagă ce model de baterie auto este potrivită în fiecare caz specific, deoarece li se pare prea dificil ca să aloce timp pentru a se informa despre bateriile auto, componente ale mașinii cărora nu le dau importanța pe care o merită.

Mai mult decât atât, după cum arată practica, în majoritatea magazinelor auto nu se oferă clienților care nu se pricep explicații complete despre acest subiect, mai ales cu privire la sortimentul de baterii pe care le comercializează firma respectivă. Tendința vânzătorilor, în momentul în care văd un șofer derutat, care pur și simplu nu știe ce să aleagă, este ca să îi laude cel mai scump dintre produse, chiar dacă acumulatorul în cauză nu se potrivește 100% nevoilor autoturismului clientului în cauză.

Bateriile pot fi împărțite în mod convențional în mai multe clase, cel mai adesea după preț

Chiar dacă au aceleași caracteristici, bateriile auto pot diferi ca preț în funcție de brand și popularitatea pe care o au pe piață, de reclama care li se face pe diferitele canale.

Iată în continuare o listă cu unele dintre cele mai bune și populare baterii auto ale momentului care provin de la producători de renume.

  • Baterii auto din clasa economică de preț:

– Bateria auto Sorgeti Argento 55Ah;

– Bateriq auto Varta Blue EFB 70Ah;

– Bateria auto ZAP Vecter 95Ah.

  • Baterii din categoria de preț mediu:         

– Baterie auto Varta Silver AGM 80Ah;

– Baterie auto Varta Blue EFB, 80Ah;

– Baterie auto Bosch T4 140Ah. 

  • Baterii auto premium:        

– Exide Premium 85 Ah;

– Baterie auto Start-stop BOSCH S5 A13;

– Baterie auto VARTA Promotive Silver N9;

– Baterie BOSCH Heavy duty extra T5 080.

Cele mai citite articole

Informații detaliate despre fiecare dintre aceste modele găsiți pe internet, pe paginile de prezentare ale produselor în cauză. Plus comparatoare de prețuri pentru a lua mai ușor decizia de cumpărare.

Informații generale despre bateriile din gama economică, cel mai des cumpărate de către șoferii amatori

Bateria auto, precum se știe, este un acumulator electric care stochează energie sub formă chimică. Prin transformarea acesteia în curent electric, acest dispozitiv relativ simplu din punct de vedere constructiv satisface nevoile de energie pentru funcționarea subansamblelor electrice ale unei mașini.

Rezumând cele de mai sus, funcția principală a bateriilor este aceea de a stoca și furniza energia necesară pentru funcționarea optimă a autovehiculului. Capacitatea nominală de încărcare a energiei  se face în amperi x oră (Ah). Cu cât este mai mare valoarea Ah a bateriei auto, cu atât este mai mare capacitatea de stocare a sarcinii electrice, oferind mai multă autonomie.

Dacă ar fi să găsim un criteriu cât de cât obiectiv după care prețurile acumulatorilor auto variază, putem spune că acest lucru se datorează calității plăcilor folosite în fabricarea lor. Din acest motiv variază și prețul lor.

Primul tip de baterie auto, cel economic, se mai numește acumulator sau baterie cu plumb, deoarece constructiv este formată din plăci de plumb metalice intercalate cu plăci de plumb acoperite cu oxid de plumb și separate de carton sau plastic. Aceste două plăci sunt scufundate parțial într-o soluție apoasă de acid sulfuric . Această baterie se mai numește și bateria plumb-acid.

Plăcile metalice de plumb constituie anodul sau polul negativ al bateriei, ceea ce înseamnă că suferă oxidare, pierzând electroni.

Pe de altă parte, plăcile de plumb acoperite cu oxid de plumb alcătuiesc catodul sau polul pozitiv al bateriei. Aceștia primesc electronii pierduți de plăcile metalice de plumb.

În bateria mașinii, conectorul pozitiv este conectat la negativ și așa mai departe, sistem constructiv ce caracterizează o baterie montată în serie. Conectorii finali furnizează diferența de potențial menționată în specificațiile tehnice ale bateriei (12 V).

Aceste reacții chimice corespund descărcării bateriei, dar sunt reversibile, trebuie doar să se aplice un curent electric continuu și o diferență de potențial care inversează polii, având în vedere că reacțiile reversibile nu sunt spontane și diferența de potențial este negativă. Acest lucru se poate face folosind un dinam sau un alternator în mașină. Bateriile reîncărcabile se mai numesc și baterii secundare.

Deși sunt mari, grele și au o soluție apoasă corozivă a unui acid foarte puternic, bateriile cu plumb sunt cele mai utilizate în automobile astăzi, deoarece au avantaje pe care nu le găsim încă la alte tipuri de baterii, precum ar fi: tensiunea ridicată, costul redus al întreținerii și durabilitatea în timp.

Bateria plumb-acid are mai multe aplicații în materie de autovehicule, precum ar fi aprinderea, funcționarea diferitelor componente electrice, fiind responsabilă pentru tracțiunea unor motoare electrice și menținerea anumitor echipamente în funcțiune în caz de întrerupere a alimentării.

Gaston Plante a inventat cea mai veche tehnologie a bateriilor reîncărcabile, celula umedă de plumb-acid, în 1859.

În anii 1970, această tehnologie a suferit o schimbare considerabilă odată cu apariția bateriei de plumb acid reglată prin supapă, mai bine cunoscută sub numele de „sigilată”, care folosește electrolit suspendat în gel în loc de lichid, ceea ce îi permite să fie utilizată în orice poziţie.

Când acest tip de baterie se descarcă, generează oxigen la polul pozitiv, care se combină cu hidrogenul generat la polul negativ pentru a genera apă. Acest lucru este extraordinar, deoarece ia responsabilitatea șoferului de a mai  introduce apă în baterie. Dacă se produce prea mult hidrogen, celulele sunt echipate cu supape sensibile pentru a elibera presiunea excesivă cauzată de suprasarcină. Cu toate acestea, dacă aceste supape cedează sau sunt rupte, bateria poate exploda.

Bateriile premium au plăci din aliaj de calciu. Această compoziție contribuie la o reducere a pierderii de lichid și la un raport de autodescărcare mai lent. Principalul dezavantaj este însă acela că, dacă bateria este supraîncărcată, aceasta poate fi deteriorată iremediabil.

După cum se vede, acumulatorii auto nu sunt 100% perfecți.

Bateriile plumb-acid nu sunt foarte eficiente din toate punctele de vedere. Au o capacitate destul de scăzută, având în vedere greutatea și volumul lor. Totuși, ceea ce ele au din plin este puterea. Sunt capabile ca să furnizeze tensiuni pe care nici un fel de baterii auto nu le poate oferi. Acest lucru le face o alegere slabă pentru o mașină hibridă (imaginați-vă că se scurge mult acid sulfuric), dar sunt minunate pentru pornirea motorului. De aceea, majoritatea bateriilor auto de pe piață astăzi sunt de acest fel, fiind și cele mai cumpărate de către șoferii de pretutindeni.

Cu siguranță, odată cu trecerea la mașinile electrice pe scară largă și tipul de acumulatori auto va fi altul.

Tu ce fel de baterii auto preferi?

Cele mai citite articole

Cât câștigă un arhitect în România?

Articolul precedent

Tinder România: Ce este și cum se folosește?

Articolul urmator

Vezi si

Comentarii

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai multe in Stiri